Entrée:

Nie wszystko, co mądre, musi być poważne i nie wszystko,
co poważne, musi te
ż być mądre.
Tego nauczył mnie Frankie.
Dodał też, że nic, co dobre, nie może być darmowe.
I tu, cholera, miał rację.

Porady dla copywriterów, cz. 1: Copywriting z jajem

Thursday, September 16, 2010

Jasna sprawa, o naiwni, nie zamierzam zdradzać tu żadnego ze swoich czarnomagicznych/tajemnych/podstępnych (niepotrzebne skreślić) sposobów na skuszenie klientów czy wyprodukowanie tekstu, który - za sprawą kilku złośliwie wybranych zdań - narobi szumu na trzy tygodnie. Nie zamierzam ścigać się z Dodą czy Edytą Górniak o miejsca na okładkach tabloidów - jeżeli chodzi o publikowanie swojego wizerunku bliżej mi do Stiga, który -  swoją drogą - i tak nieco ostatnio zamieszał. Ale, by zadośćuczynić tytułowi:

Copywriting z jajem. Wielu copywriterów, zwłaszcza początkujących, stara się, aby ich teksty i artykuły brzmiały jak najpoważniej. Co z takiego - za przeproszeniem - spinania pośladków wychodzi, wiemy doskonale. Kiedy nagromadzenie słowa "bowiem" w artykule jest większe niż słów kluczowych (tzw. keyword density), znak, że coś poszło nie tak. Sugeruję zatem darować sobie używanie kilku słów zarezerwowanych dla starszych stażem copywriterów (albowiem, ażeby, bowiem, wszakże, jednakowoż, tudzież!!!, ponoć...). Można, naprawdę można pisać ciekawie, luźno, ale niekoniecznie od razu wzniośle i z patosem. To zostawmy na inną okazję - doprawdy. Na tym właśnie polega copywriting z jajem, czyli na każdy temat na wesoło. No... Prawie każdy.

1 comments:

Olka said...

Jako początkujący Copywriter Babski ośmielę się wejść w polemikę z „Panem z jajem”, tudzież „z…jajami”. Nie uważam, ażeby uciekanie się do słów w rodzaju cyt.: „albowiem, bowiem, wszakże, jednakowoż, tudzież!!!, ponoć...” z góry skazywało tekst na patos. Jest jeszcze taki twór, jak „patos z jajem” (zresztą sama jestem jego orędowniczką). Prawdę mówiąc, uwielbiam najpierw spinać pośladki, aby po chwili parsknąć śmiechem. Czy taki rodzaj też, Pana zdaniem, do kitu?:)

Post a Comment